Onderdeel van de magie van Apple’s mede-oprichter bij presentaties van grensverleggende producten, zoals de iPod, de iPhone en de iPad, was zijn kleding. En dan vooral de legendarische zwarte coltrui.

Steve Jobs, die afgelopen woensdag overleed, werd eerder dit jaar nog bekritiseerd door een Amerikaans stijlblad om z’n monotone outfit. Maar fans vonden het prachtig.

St. Croix, de firma die de truien die Jobs droeg maakt, zag afgelopen donderdag een verdubbeling van de bestellingen van het model-Jobs, zo meldt onder meer Time op zijn website. St. Croix is inmiddels een campagne gestart om een week lang 20 dollar per verkochte zwarte trui te doneren aan kankeronderzoek.

De zwarte St. Croix-coltrui kost 175 dollar als je hem via internet bestelt. Voor echte lookalikes hoort daar nog een Levi’s 501 Medium Stone Wash bij, Jobs’ favoriete spijkerbroek die voor zo’n 44 dollar is te krijgen in de VS. En natuurlijk een paar New Balance 991 gympen, voor 89 dollar te koop via Amazon.

Time meldt nog dat het brilmontuur van Jobs het duurste item van zijn outfit was. Lunor’s ‘Classic Round’-montuur kost 495 dollar, omgerekend circa 370 euro.